Considerând ca mimemisul nu este altceva decît o interpretare activă a realităţii, o proiectare luminoasă a sensibilităţii artistului asupra datelor şi faptelor universului înconjurător, autoarea a integrat în critica sa orice contribuţie experimentală, de tipul sociologic, structuralist, intertextual etc. Dar ea nu a ignorat niciodată fondul, conţinutul, chiar atunci când a analizat forma, arta cuvântului.
Consider lucrarea doamnei profesoare Otilia Doroteea Borcia drept cea mai realizată lucrare critică despre Carlo Goldoni dintre studiile româneşti dedicate marelui comediograf Italian.
Prof.univ.dr. Alexandru Balaci
Din Cuprins:
- De ce estetica?
- Originile esteticii
- Antichitatea greacă
- Antichitatea Latină
- Evul mediu şi creştinismul
- Iluminismul
- Estetica lui Vico
- Teoria frumosului la filozofii materialişti
- Estetica bergsoniană
- Estetica Românească
- Primele preocupări pentru estetică: Şcoala Ardeleană şi Dacia Literară
- Alinierea la curentele estetice occidentale prin contribuţiile lui Densusianu, Lovinescu, Călinescu
- Marii reprezentanţi ai stilisticii şi esteticii româneşti: Vianu, Rusu, Blaga, Ralea
- Goldoni şi estetica teatrului
- De ce literatura? De ce dramaturgia?
- Începuturile literaturii italiene
- Literatura în Quatro şi Cinquecento (sec.XVI-XVII). Umanismul, Renaşterea
- Literatura în Seicento (secolul XVII)
- De ce teatrul?
- Originea tragediei
- Originea comediei
- Primele companii teatrale
- De ce Goldoni
- De ce comedia ? De ce reforma teatrului ?
- Goldoni şi teatrul de la Veneţia
- Particularităţi estetice ale teatrului Goldonian
- Carlo Goldoni şi critica literara
- Primele opinii critice asupra teatrului goldonian
- Goldoni, contemporanul nostru
- Comicul goldonian şi revelaţia absurdului
- Operele lui Carlo Goldoni
Recenzii
Nu există recenzii până acum.