Marketingul electoral este un domeniu fascinant, atât din perspectiva operatională, cât şi din perspectiva teoretică. Probabil, fascinaţia exercitată de marketingul electoral se datorează faptului că acesta intervine – cel mai adesea, cu mijloace extrem de moderne şi de rafinate – în batalia pentru putere. Desigur, fascinaţie nu înseamnă neapărat acceptare sau, cu atât mai puţin, obedienţă. Sunt mulţi cei care critică – din diverse pespective şi, în unele cazuri, pe bună dreptate – felul în care este utilizat marketingul electoral.
Chiar dacă bătălia pentru putere predispune adesea la exagerări sau chiar la încălcarea unor standarde morale şi legale, nu trebuie să uităm că, în esenta sa, marketingul electoral are (sau ar trebui să aibă) un scop cât se poate de corect şi de util: acela de a adapta oferta electorală la cerinţele, aşteptările şi nevoile alegătorilor. În masura în care candidatul îşi asumă, cu toată onestitatea, oferta pe care o formulează în urma studiilor de marketing, nu ar trebui să apară nici o problemă de ordin moral. Din păcate, natura umană este mai complexă şi nu sunt rare cazurile în care atât oamenii politici cât şi specialiştii în marketing angajaţi de către aceştia sunt dispuşi să depaşească limitele normalităţii. În aceste condiţii, este datoria teoreticienilor de a nu se limita la dezvoltarea unor concepte sau instrumente ştiinţifice, ci şi de a veghea la corecta utilizare a acestora.
Profesor univ. Dr. Răzvan Zaharia
Din Cuprins:
- Capitolul I Marketingul politic – delimitări conceptuale
- Conceptul de marketing politic
- Marketingul electoral ca parte componentă a marketingului politic
- Mix-ul de marketing politic – delimitări conceptuale
- Politica de produs în marketingul politic
- Analiza preţului în marketingul politic
- Rolul şi importanţa distribuţiei în marketingul politic
- Comunicarea politică – delimitări conceptuale sau dimensiuni fundamentale
- Capitolul II Factori de influenţă de natură endogenă şi exogenă asupra comportamentului alegătorilor
- Factori de influenţă de natură endogenă ai comportamentului alegătorilor
- Factori de influenţă de natura exogenă ai comportamentului alegătorilor
- Capitolul III Importanţa şi rolul modelării în marketingul electoral
- Conceptul de model – rol şi valoare
- Modele de comportament electoral
- Capitolul IV Cercetare de marketing privind influenţa factorilor endogeni şi exogeni asupra comportamentului alegătorilor
- Stabilirea scopului cercetării, identificarea obiectivelor cercetării şi elaborarea ipotezelor
- Stabilirea dimensiunii eşantionului şi alegerea metodei de eşantionare
- Interpretarea datelor de sondaj.
Recenzii
Nu există recenzii până acum.