Termenul marketing este de origine anglo-saxonă și provine din verbul to market care înseamnă a desfășura tranzacții de piață, a cumpăra și a vinde.
Într-o viziune modernă, marketingul poate fi definit drept un proces managerial și social prin care indivizii sau grupurile obțin ceea ce le este necesar prin crearea, oferirea și schimbul de produse având o anumită valoare.
Marketingul este un proces responsabil privind: identificarea, anticiparea și satisfacerea în mod profitabil a necesităților clientului.
Marketingul joacă un rol important în cadrul activității agentului economic ajutând la:
– identificarea și anticiparea nevoilor consumatorilor: Cine este clientul nostru? Ce beneficii caută clientul nostru? Cum cumpără clientul nostru?
– crearea de valoare prin dezvoltarea de noi produse și servicii;
– stabilirea prețului, respectiv valoarea pe care consumatorul o acordă unui produs și pe care este dispus să o plăteasca pentru a intra în posesia acestuia;
Din Cuprins:
- Rolul marketingului în activitatea agentului economic
- Obiectivele și principiile marketingului
- Comunicarea eficientă cu consumatorii pentru satisfacerea nevoilor acestora
- Coordonarea funcțiilor de marketing în realizarea scopurilor propuse
- Activități de evaluare
- Cercetarea de marketing și nevoile clienților
- Investigarea nevoilor clienților
- Bibliografie
- Investigarea surselor statistice
- Cercetarea directă
- Experimentul în cercetarea de marketing
- Analizarea și interpretarea datelor
- Activități de evaluare
- Oportunitățile de marketing
- Evaluarea factorilor externi ai agentului economic
- Macromediul
- Identificarea constrângerilor asupra activităților de marketing a agentului economic
- Dezvoltarea și fundamentarea diferitelor strategii de piață
- Factori endogeni și exogeni
- Tipologia strategiilor de piață
- Fundamentarea strategiei de piață
- Activități de evaluare
- Indicații și răspunsuri
- Stabilirea metodelor de cercetare a nevoilor clienților
Recenzii
Nu există recenzii până acum.